keskiviikko 26. heinäkuuta 2017

Äitiysloma

Blogin kirjoittaminen on nyt kesällä jäänyt aika vaisuksi kun lapset ovat kotona ja tietysti kesällä on ohjelmaa aika paljon. Lähitulevaisuudessakaan en lupaa tiheää päivitystahtia!

Olen nyt virallisesti äitiyslomalla. Teen kuitenkin jonkun verran töitä kotoa käsin. Minulla on useita asiakkaita joille teen ohjelmia. Eniten teen juoksuohjelmia eri tasoisille kuntoililjoille. Teen ohjelmia heille ja olemme yhteydessä sähköpostitse ja puhelimitse. Teen myös erilaisia lihaskunto- ja ravintoohjelmia. Monia kiinnostaa nyt ohjelmat joita voidaan tehdä kotona oman kehon painolla tai niillä painoilla mitä kotoa sattuu löytymään. Teen myös ravintoon liittyviä ohjelmia joista tavallisin on ravinto analyysi missä asiakas pitää ruokapäiväkirjaa ja käydään sitä sitten läpi yhdessä ja tehdään muutoksia ja pidetään sitten uudestaan päiväkirjaa. Kaikki ohjelmat ja valmennukset ovat täysin räätälöityjä ja henkilökohtaisia. Olkaa yhteydessä jos haluatte valmennusta. Sähköpostini on ptstina@gmail.com

Saatan synnyttää tässä joku päivä, joten jos en heti vastaa niin kyse voi olla siitä :) 

Nyt raskausviikkoja on 36+2. Olen edelleen käynyt lenkillä ja salilla ja yllättäen pystyn vielä juoksemaankin vaikka luulin että tässä raskaudessa se jäisi loppuvaiheessa. Olen viime viikolla tehnyt kaksi noin 8km lenkkiä josta juoksin suurimman osan. Noh, aikaa kului melkein tunti tähän matkaan mutta kuitenkin.  Salillakin pystyn vielä tekemään hyviä treenejä ja luulen jopa että lihaskuntoni on parantunut raskausaikana kun olen käynyt enemmän salilla. Aikaisemminhan treenaaminen keskittyi enemään kestävyysharjoitteluun. Salilla juoksen usein matolla alkuun ja loppuun, ja usein myös kävelen matolla ylämäkeen. Laitan kunnon kulman juoksumattoon ja kävelen reippaasti. Siinä syke nousee jopa paremmin kun kevyessä hölkässä (joka on ainoa vaihtoehto) ja kävely tuntuu paremmalta. Myös crossari tuntuu paremmalta kun juoksu. Yritän aina ennen saliharjoittelua tehdä aerobista noin 30 - 45min jotta kestävyyskunto pysyisi hyvänä. Olen jokaisessa raskaudessa nauttinut näistä saliharjoituksista erityisen paljon. Ehkä raskaus tuo rentoutta kun annan lupaa hellittää jos tuntuu pahalta ja voin tehdä enemmän sitä mitä haluan enkä noudattaa tiettyä ohjelmaa. Tietysti salilla käyminen on myös se ainoa hetki "omaa aikaa" päivässä. Lapsiparkki kuntosalilla on kyllä paras keksintä ikinä! 







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti